Formanden siger

MedlemsService

tlf. +45 70 23 61 50

mandag og onsdag kl. 16.00 - 19.00

 

Vejhjælp administration tlf. +45 70 70 22 03

mandag og onsdag kl. 16.00 - 19.00

Markedets bedste

Vejhjælps Betingelser

BETALINGSSERVICE

Tilmeld dit kontingent til BS:

så sparer du kr. 25,- om året

da vi ikke skal sende girokort

 

 

 

 

 

Medlemservice

service@dacf.dk/

+45 70 23 61 50

 

Vejhjælp

vejhjaelp@dacf.dk

/+45 70 70 22 03

 

App /Stellplatz

plads@dacf.dk

 

Hjemmeside/

Træfkalender:

webmaster@dacf.dk

 

DacfShoppen:

shop@dacf.dk

 

Rejsekonsulent:

rejsekonsulent@dacf.dk

 

Rabat aftaler/bannerannoncer

bestost2@dacf.dk

 

Bladredaktion og Guide:

formand@dacf.dk

 

Facebook/Forum:

forum@dacf.dk

WALKIETALKIE

DACF har sine egne frekvenser

som kan bruges på UHF Walkie'e

 

Formanden siger:

 

 

Formandens leder juli 2017

 

Det er igen med stor glæde jeg skriver lederen. Det er sommer og det vil sige ferie, også for os arbejdsramte, så vi skal ud og køre langt. Vi skal møde andre autocampere og derved nye mennesker og så skal vi forhåbentlig have mange fantastiske gode og spændende oplevelser. Så blev endnu en generalforsamling overstået, og denne gang tror jeg den tidsmæssigt slog alle andre generalforsamlinger, der har været i DACF. Vi startede kl. 10,00 og sluttede generalforsamlingen kl. 12,30. Endnu engang må vi konstatere, at det er den helt rigtige måde, vi gør det på. Vi starter generalforsamlingen kl. 10,00 og så er foreningen vært ved 3 stk. smørrebrød til frokost, Det giver en helt anden ro end hvis vi alle sammen skal ud i vores camper og spise. Sidst men ikke mindst giver det en fantastisk god mening at bruge 2 dirigenter. Det var sådan at de indkomne forslag, og der var 3 stk., ikke hørte til på generalforsamlingen, men er en bestyrelses beslutning. Dog valgte bestyrelsen at høre generalforsamlingens mening om genindtrædelse i AutoCamperRådet, og der var kun positive tilkendegivelser. Så i øjeblikket arbejder vi på en plan om at genindtræde i ACR, men vi skal lige have formaliteter og vilkår på plads. Til G.F. måtte vi sige farvel til Lars Ole, også kendt som Lasse. Han er jo begyndt på en ny uddannelse samtidig med at han går på arbejde, og der er jo som bekendt kun 24 timer i døgnet. Erik var jo fratrådt allerede i marts, så der var 2 ledige pladser i bestyrelsen. Ind i bestyrelsen har vi så fået Jeanette som har været vores webmaster siden Erik fratrådte i marts, og så kom Flemming Kirk ind og bestyrelsen var på plads. Nu gik det så sådan, at allerede tirsdag efter generalforsamlingen trak Flemming Kirk sig fra bestyrelsen. Så bedst som vi troede, at alt var på plads, ja så var det ikke alligevel. Nå, men vi skal videre med vores planer, så vi kaldte på suppleanten, Helmut Madsen. Nu er det jo sådan, at Helmut Madsen er Nordisk repræsentant og billagskontrollant, og når man sidder i bestyrelsen kan man godt være Nordisk repræsentant, men ikke billagskontrollant. Så her kommer vores billagskontrollantsuppleant Kurt Andersen ind og bliver billagskontrollant. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige velkommen i bestyrelsen til Jeanette Petersen og Helmut Madsen. Samtidig vil jeg gerne sige tak til dig Erik, tak for dit store engagement og din store indsats med både hjemmeside og webshop. Også tak til dig Lasse for din store og mangeårige indsats i bestyrelsen. Du har stort set bestridt alle poster, og de sidste år i bestyrelsen var du jo som bekendt formand. Vi håber der kommer en dag, hvor du igen har tid til bestyrelsesarbejdet. Også i dette blad kan vi læse om en hel del aktiviteter med træf og ture. Det er fantastisk, at så mange af jer har tid, lyst og kræfter til at arrangere disse ting. Så kære medlemmer, bak op omkring de mange ture og træf der er rundt omkring, ellers mister arrangørerne måske lysten til at fortsætte. Nu vil jeg slutte for denne gang og ønske jer alle sammen en rigtig god, varm og solrig sommer. Måske vi ses et sted derude. Pas godt på jer selv og hinanden og husk, der er ingen der kan love dig i morgen. Med venlig hilsen Anne Norup P.S. 14. juni blev DACF igen medlem af AutoCamperRådet.

 

 

 

 

Formandens leder April 2017

 

April, det er næsten ikke til at forstå, men et er sikkert, foråret er på vej. Alle jer der har taget pladerne af i vinter, det er nu de skal på igen. Nu bliver det sjovere at tage på weekendture når luften er lidt varmere og det er længere lyst, og tanken om, at nu venter der flere måneders oplevelser og til tider samvær med gode camper venner gør jo, at glæden bobler frem i os alle sammen. Vinteren kan vi ellers ikke klage ret meget over i år heller, den har været meget mild og snemængderne begrænsede. Så for os der har plader på hele året, har vinteren ikke begrænset os i år. Når Jeg nu skriver april og forår, er det næste jeg tænker vores første store foreningstræf, generalforsamlingen. Endnu engang vil jeg beklage at vi har måtte rykke den da hallen lavede en fejl ved at dobbelt booke den. Generalforsamlingen afholdes 6. maj i Nykøbing Falster hallen, hvor vi håber at se så mange af jer som muligt. Start tidspunktet er i år kl. 10,00 da vi mener det er tidligt nok, og i stil med sidste år er foreningen vært ved 3 stk. håndmadder til frokost når det passer ind i programmet. Det fulde program med tilmelding til generalforsamlingen er i bladet, og de indkomne forslag samt regnskab er med som indstik for sig selv, så I ikke skal ødelægge bladet ved at rive det ud. Der er desværre sket det at vores webmaster Erik Petersen (3051) er udtrådt af bestyrelsen, men vi har jo ingen suppleant i øst, for det var jo Mogens Madsen og han kom ind da Max Watson (13) trak sig efter sidste generalforsamling. Der er i år 5 på valg, Anne Norup (2589) – Peter Niemann (1061) – Mogens Madsen (3449) – Birgit Jensen (1213) - Erik Petersen (3051) er udtrådt. De andre fire på valg er alle villige til genvalg. Siden sidst har vi jo deltaget i 2 messer. Først var vi i Odense i januar. Der var vi 4 bestyrelsesmedlemmer med ægtefæller afsted, men 3 havde været nok. En rigtig hyggelig messe og bestemt noget vi deltager i igen til næste år. Sidst i februar var vi i Herning til ”Ferie for alle” hvor næsten hele bestyrelsen deltog. Det kan godt være, at nogen af jer synes det er for mange og måske spild af foreningens penge, men det er det ikke. Vi kan mærke det gør en forskel, at vi er der alle sammen. Det betyder noget at få sat ansigt på dem, der er i bestyrelsen, og lige så for eventuelle annoncører og rabataftaler vi får lavet på disse messer. Der kommer rigtig mange både gamle og nye medlemmer, og de vil gerne have kaffe og en sludder og det sætte vi stor pris på og det skal være tid til. Og herfra skal lyde en stor tak til alle jer der kikkede forbi vores stand, og tak til alle jer på standen. I ydede en kæmpe indsats igen i år og et kæmpe stort tak skal lyde specielt til Birgit & Finn som altid knokler i flere dage både før, under og efter messen.

Der er nogen der har spurgt mig om jeg ikke har visioner for fremtiden for vores dejlige klub, dertil kan jeg kun svare, jo det har jeg. Jeg vil gerne at vi vedbliver med at være Danmarks største Autocamper forening, og det vil sige at vi skal blive endnu bedre til at tiltrække nye medlemmer. Vi skal have gode rabataftaler. Vi har vores vejhjælp, og vi skal gøre mere for de medlemmer der laver træf og ture for vores medlemmer. Jeg vil også gerne at vi gør meget mere i samarbejde. Vi skal samarbejde med de andre Autocamper klubber både på den ene og den anden måde. Samarbejde er vejen frem, og sammen står vi meget stærkere over for kommuner og andre offentlige instanser. Det var alt fra mig i denne omgang. Jeg håber at se rigtig mange af jer til generalforsamlingen i Nykøbing Falster. Rigtigt godt forår til jer alle. Kør forsigtigt, pas på jer selv og hinanden, og husk ingen kender dagen.

Med venlig hilsen

Anne Norup

 

 

 

 

Formandens leder januar 2017

 

 

 

Godt nytår til jer alle sammen.

I skrivende stund har jeg været formand i 57 dage, og der er over 1 måned til jul, men når I modtager bladet, er det allerede 2017, så jeg håber, I har haft en dejlig jul, og er kommet godt ind i det nye år.

Jeg vil på mine og bestyrelsens vegne starte med en stor undskyldning. Det er med megen stor beklagelse, at jeg må meddele, at vi har måttet flytte generalforsamlingen til den 6 maj. Vi er frygtelig kede af det, men det er ude af vores hænder. Det er hallen der er kommet til at dobbelt booke, og det andet arrangement kunne og måtte de ikke aflyse. Det er jo efterhånden meget svært og finde haller hvor der er gode parkerings forehold til 150-200 biler, og det er der her. Hallen er frygtelig ked af det skete, og har som kompensation givet os hallen gratis den 6. maj. Vi håber på jeres forståelse og tilgivelse for, at vi har måtte flyttet generalforsamlingen.

Herefter skal der lyde en stor tak til arrangører og hjælpere af DACF Julefrokost og til de mange medlemmer, der bakkede op om den. Det blev til 86 autocampere eller 165 personer. Det er super dejligt med så stor en opbakning og synd for alle jer, der ikke kunne være med. Vi startede fredag aften med dejligt smørrebrød. 3 stk. til hver og egne drikkevarer. Lørdag aften var der stor jule buffet med rigtig mange forskellige retter mad. Der var også øl, vin og vand ad libitum, og ikke at forglemme levende musik. Der var så meget mad i overskud, og vi besluttede, at det ikke skulle deles ud til deltagerne, som vi plejer at gøre, men at det skulle gå til et endnu bedre formål. Dårligt stillede og værdige trængende. Allerede søndag blev en stor del af maden bragt ud til væresteder, og om mandagen blev det sidste mad fordelt til de trængende i Glesborg, Grenå og omegn. Det var noget der vakte jubel. Alle blev bare så glade for alt den gode mad. Så det er ikke sidste gang vi gør sådan noget. (Det har også betydet, at et af vores bestyrelsesmedlemmer har fået lov til at hente overskydende mad fra vores leverandør resten af november og december). Da vi var færdige med at spise blev det tid til at få en sving om, Asger fra Hammel spillede op til dans, og det gjorde han rigtig godt, og der var mange der fik rørt dansebenet.

Foreningen står fortsat over for store udfordringer med den strategiske retning. Nu hvor vi ikke længere er medlem af AutoCamper Rådet, hvad gør vi så. Hvordan får vi myndighederne i tale. Vi har på nuværende tidspunkt allerede stiftet bekendtskab med, hvordan det er at være alene og stå udenfor fællesskabet. Hvad gør vi, Danmarks største Autocamper forening, og hvordan griber vi det an. Hvordan finder vi, eller hvor finder vi, eller med hvem finder vi et fællesskab igen.

Vi har også i foreningen forsøgt at optimerer og gennemgå alle steder, hvor der kan spares, og det med et rigtig godt resultat. Jeg kan fortælle at vi i den forbindelse har skiftet trykkeri fordi det gav nogle gode besparelser samtidig med, at vi bevarer den gode kvalitet.

Jeg skal også minde om, at hvis I har nogle forslag der skal behandles på generalforsamlingen 2017, som finder sted den 6. maj i Nykøbing Falster hallen, skal de være formanden skriftligt i hænde senest 1. februar 2017.

Men inden vi kommer så langt som til generalforsamlingen, skal vi lige til messer først. Vi skal, som noget nyt, på messe i Odense den 27.-29. januar. Derefter drager vi til Herning 24-.26. februar. Vi håber, at se rigtig mange af jer på vores stande, husk, der er kaffe på kanden.

Kære medlemmer, tak for året der er gået, tak for støtte og opbakning til foreningstræf (generalforsamling og julefrokost) og jeres opbakning til bestyrelsen og deres arbejde. Tak til alle jer der laver medlemstræf og medlemsrejser, tak for det store arbejde I lægger for dagen, så foreningens medlemmer kan komme på træf i hele landet, samt ud og rejse.

Og til vores hjælper stab, både fra medlemsservice, vejhjælpen og træfhjælperne. Tusind tak for den store indsats, I yder hver især. Uden jer og jeres hjælp ville det være meget svært, at drive en forening som vores.

Sidst, men ikke mindst, skal der lyde en stor tak til jer kære medbestyrere. Tak for kampen i det forgangne år og tak for jeres måde at være på. Jeg ser frem til vores samarbejde i 2017.

Med ønsket om et godt forår til alle, og husk nu årsmærkaten på side 2. Pas godt på hinanden, vi ses måske et sted derude.

Med venlig hilsen

Anne Norup

Formandens leder september 2016

 

 

 

Kære medlemmer af DACF. Når I læser dette, har foreningen fået en ny formand. Og lad mig udløse spændingen med det samme - Anne Norup er ny formand i DACF.

Lørdag den 24. september havde jeg anmodet bestyrelsen om at afholde en konstituering med henblik på at vælge ny formand. Grundene hertil er af rent personlig karakter, men for at undgå kedelige og tidrøvende spekulationer vil jeg gerne fortælle lidt om det. Sagen er, at jeg er startet på en videreuddannelse, der ventes at tage de næste 3-4 år, samtidigt med at jeg fortsat er jobramt i nogen grad. Jeg vil derfor ikke være i stand til at vie den samme indsats til foreningsarbejdet som hidtil. Dette tjener hverken forening, medlemmer eller bestyrelse noget formål, for med de udfordringer vi den kommende tid står overfor ovenpå foreningens udmeldelse af AutoCamperRådet, kan det ikke nytte noget med en formand ”på deltid”.

Har min fratræden så også noget med denne udmeldelse af ACR at gøre? Ja det har den også. Jeg kan og vil ikke lægge skjul på min skuffelse med beslutningen, og det ved jeg, kan danne grobund for en tvivl hos medlemmerne om, hvorvidt jeg nu agerer helhjertet overfor en ny kurs. Dette har jeg forståelse for, og det vil jeg ikke udsætte mine medbestyrere for.

Så jeg går altså ikke på grund af dårligt klima, samarbejdsvanskeligheder eller andet skidt, hvilket også betyder, at jeg fortsætter mit hverv i bestyrelsen blot på en mindre krævende post. Jeg har efter eget ønske fået tildelt ansvaret for det, vi i daglig tale kalder rejseudvalget.

Jeg fortsætter ligeledes med redaktion af bladet en rum tid endnu, men vil da gerne opfordre evt. interesserede til at melde sig på banen for at høre nærmere, således vi forhåbentligt kan opnå en glidende overlevering. Redaktørposten kræver ikke, at man melder sig til bestyrelsesarbejde.

Der foretoges et par andre rokader også, således at ny næstformand blev Poul Christiansen, og ny sekretær blev Jette Jensen. Mogens Madsen blev samtidigt tilknyttet arbejdet med at vejlede om og vedligeholde oplysninger om overnatningspladserne, ligesom Mogens overtog arbejdet med rabataftaler.

Da dette således bliver min sidste leder i bladet, vil jeg gerne sige tak til alle medlemmer for de oplevelser og udfordringer, I har bibragt mig og min viv Mette. Nogle har trukket tænder ud, andre har givet dybe rynker i panden, men langt de fleste har været positive grænsende til det fantastiske. Tak til Jer alle!

Jeg vil også gerne lykønske den nye formand, og jeg vil naturligvis gøre mit til, at hendes overtagelse bliver så problemfri som muligt.

Endelig vil jeg sædvanen tro her i den ”halvtropiske” sensommer ønske Jer alle en glædelig jul og et godt nytår – selvom der stadig er tre måneder til!

Kør forsigtigt, pas på hinanden og Jer selv og tak for nu.

Med venlig hilsen Lars-Ole Hansen

 

Formandens leder juli 2016

 

 

 

Hvad nu DACF? Som det vil være de fleste bekendt nu, stemte et stort flertal for DACF´s udmeldelse af AutoCamperRådet på vores generalforsamling den 21. maj. Jeg vil ikke lægge skjul på, at det ikke var med min gode vilje, men sådan er demokrati jo også, og så må vi finde en vej til at komme videre. Der er flere muligheder, som jeg ser det. Vi kan kæmpe videre alene, eller vi kan slå os sammen med andre i en eller anden konstellation. Ikke mange tror vel på isolationisme og enegang i det lange løb, så samarbejde vil formentligt blive vejen frem – men med hvem og om hvad? Det må naturligvis blive bestyrelsens opgave at undersøge mulighederne, indhente meninger og råd hos medlemmerne, så jeg vil gerne opfordre til debat i vores forum om, i hvilken retning, foreningen bør bevæge sig nu. En saglig og sober debat naturligvis med konstruktive ideer og synspunkter om, hvem man kunne forestille sig et samarbejde med og om hvad. Mit håb er, at vi dermed kan have en plan ved næste generalforsamling, som kan danne grundlag for nogle beslutninger om vejen frem. Generalforsamlingen er godt overstået, og bestyrelsen konstaterede, at det fungerede fortræffeligt, både at starte tidligt og inkludere morgenmad og frokost i handlingen, samt at have to dirigenter. Til trods for en rekordlang dagsorden lykkedes det at overholde tidsplanen, og det eneste ankepunkt var vel egentligt et forfærdeligt lydsystem, hvilket vi beklager dybt. Vi overvejer at leje udstyr selv fremover. Generalforsamlingen markerede samtidigt foreningens 30 års jubilæum, og vi var så heldige, at ikke mindre end fire af de tilbageværende seks 30 års jubilæumsmedlemmer var mødt op til festen, heraf to af de oprindelige stiftere, nemlig Svend Grøn (8) og Grethe Jensen (30). De blev flankeret på scenen af Ida Spring & Poul Christiansen (54) og Sølva Hymøller & Erik Hansen (60), hvor jeg sammen med næstformand Anne havde den store glæde at overrække dem en lille erkendtlighed og rette en stor tak til dem for mange års trofast støtte. Svend Grøn takkede medlemmerne for mange gode venskaber og oplevelser gennem årene og modtog stående og taktfast hyldest for denne tak. En meget bevægende aften. Som det kan ses af referaterne inde i bladet, skete der nogle udskiftninger i bestyrelsen. Jette Jensen blev valgt ind, Mogens Madsen og Morten Jul Lægaard blev valgt ind som suppleanter, og endelig blev Kurt Andersen valgt ind som bilagskontrollantsuppleant. Preben Christensen trådte ud efter eget valg. Efterfølgende er Max Watson trådt ud af bestyrelsen, hvilket har medført, at Mogens Madsen er blevet indkaldt. Steen Parkel forlod som bekendt bestyrelsen i februar, hvorved Poul Christiansen trådte ind. Så jeg vil gerne benytte lejligheden til at byde hjerteligt velkommen til Jette, Mogens, Morten og Kurt, og samtidigt rette en stor tak til Preben, Steen og Max for den store indsats I alle tre har gjort for foreningen gennem mange år! God tur og god vind fremover! Som det forhåbentligt kan ses ud ad vinduet, er det blevet sommer! Højsæson for vores aktiviteter, både for træf og rejser. Kan I alle have en forrygende sommer, kør forsigtigt og pas på hinanden!

Med venlig hilsen Lars-Ole Hansen

___________________________________________________________________________________________________

 

Formandens leder april 2016

 

 

 

Så blev det endnu en gang forår, og hvor har vi dog ventet på det. Heldigvis faldt påsken tidligt i år, og det blev for os startskuddet til at komme af sted. Vi nåede at besøge en ny plads på Hørby Havn ved Holbæk, fortsatte til Havnebyen ved Sjællands Odde for så at slutte af med et par gamle kendinge sammen med gode venner på Karrebæksminde Lystbådehavn og den lille hyggelige plads på Gershøj Havn. Dejligt at komme ud at køre igen – jeg håber, I andre også har fået rystet vinterstøvet af og er kommet på hjul. Aprilnummeret er som altid præget af den forestående generalforsamling, så I vil finde indkaldelse, dagsorden, forslag, regnskab mv. i dette blad. Vi håber som altid, at så mange som muligt vil tage turen til Auning, hvor vi i år starter allerede kl. 09.00 for at være sikre på at nå det hele. Ligeledes vil frokosten blive ”overstået i en fart”, når det passer dirigenten. Vi har nemlig planlagt at servere et par håndmadder under selve forsamlingen, så vi opnår størst mulig effektivitet. Når nu vi starter så tidligt, så har vi valgt at være værter for en fl ok rundstykker og en kop kaffe mellem kl. 08.00 og 09.00 lørdag morgen. Som nogle nok har bemærket, er der sket en udskiftning i bestyrelsen. Steen Parkel (3082) havde i god tid varslet sit ønske om afgang med udgangen af januar måned, og vi valgte derfor at indkalde suppleanten for Øst, Poul Christiansen (54), der heldigvis påtog sig at løfte Steens opgaver med at være kasserer. Rollen som webmaster varetages indtil videre dygtigt af Erik Petersen (3051), som forhåbentligt vil vedblive hermed. Steens mandat udløber nu til maj, og da Poul er indtrådt i dette mandat, er Poul på valg denne gang. Det samme er Preben Christensen (2748), der ikke ønsker genvalg, samt Tina Greiner (4457) og undertegnede, og vi er begge klar til at genopstille. Inde i bladet vil I også finde en ny organisationsstruktur. Den afspejler den verden, bestyrelsen har forsøgt at manøvrere i, og hvordan vi gerne vil manøvrere fremover. Grundlaget var efterhånden fi re år gammelt og havde vist sin berettigelse, men alligevel var der behov for justeringer. Dels fordi nogle ansvarsområder var vokset i takt med udviklingen generelt, men også fordi en sådan struktur nødvendigvis må afspejle de personer, der skal løse opgaverne. Ligeledes kan I finde en liste over indsatsområder, bestyrelsen har valgt at ofre ekstra opmærksomhed i den kommende periode. Områderne udspringer af de mange gode ideer, der kom ud af vores spørgeskemaundersøgelse, og det er ikke sikkert, at alle emner får lige stor opmærksomhed, når først vi får taget hul på det – nogle er måske ikke så gode ideer endda, mens andre kan komme til, så dette må betragtes som en bruttoliste. Og vi glæder os faktisk alle til at kaste os ud i opgaverne! Et af områderne vil jeg dvæle lidt ved, nemlig en vision om at ”forynge” DACF. Dette er ikke fordi, vi er kede af ”ældre” medlemmer – vi er selv godt på vej – men vi kan konstatere, at flere og flere yngre mennesker, herunder børnefamilier, anskaffer sig en camper, og dem må vi forsøge at tilpasse vores tilbud til, så de OGSÅ synes, det er givtigt at være medlemmer. Dette skal og må ikke ske på bekostning af ældre medlemmer, men skal vi som forening overleve i en mere konkurrencepræget hverdag, hvor tilbuddene bliver flere og flere og tiden mere og mere knap, må vi også tilpasse os deres behov, så der er noget for enhver smag. Det bliver en stor mundfuld og sker ikke fra den ene dag til den anden!

Til slut skal jeg også slå et slag for Nordisk Træf i Finland – invitationen er inde i bladet. Træffet skal foregå på den finske klubs egen plads, der ligger utroligt smukt midt i landet – javist det er en lang tur, men også en meget smuk tur. Kør forsigtigt, pas på Jer selv og hinanden, og så håber jeg, vi ses i Auning!

Med venlig hilsen Lars-Ole Hansen

 

 

 

 

Kontakt os her:

 

bestost2@dacf.dk

Medlemmers eget salg

af autocamper

Kontakt os her:

 

bestost2@dacf.dk